circle

30

آذر

blog-img

4 روش برای آرام کردن گریه کودک

روش آرام کردن گریه نوزاد:

شنیدن صدای گریه نوزاد برای والدین بسیار سخت است و بصورت غریزی برای آرام کردن نوزاد تلاش می­کنند . اما آیا زمانی وجود دارد که اجازه دهید کودک فقط گریه کند؟ پاسخ به این سئوال خیلی سخت نیست. بلی ، برای همه پیش آمده که نوزادشان بسیار گریه میکند اما بدلیل اینکه گریه راه اولیه نوزادان برای برقراری ارتباط است تعجب آور نیست .

بهترین روش برای آرام کردن نوزاد فهمیدن دلیل گریه نوزاد است . بنابراین شما می­توانید به سرعت مشکل وی را حل کنید . اغلب خانواده ها بدلیل ندانستن دلیل گریه نوزاد، راههای زیادی را برا آرام کردن وی آزمایش می­کنند و با این کار شانس جل کردن این مشکل را از دست می­دهند . اگر نوزاد با تکنیکهایی که انجام می­دهید همچنان ادامه داشت 5 روش زیر( روشهای معمول از نظر متخصصین اطفال ) را برای متوقف کردن گریه نوزاد انجام دهید :

  • نوزادان عاشق قنداق شدن هستند: بدلیل اینکه قنداق شدن به آنها حس امنیت می­دهد و یادآورز روزهایی است که در شکم مادر هستند . اولین قدم برای آرام کردن گریه نوزاد قنداق کردن ( نه خیلی محکم ) است .
  • موقعیت شکم یا پهلو : نوزاد را بر روی پهلو یا شکم روی بازویتان نگه دارید . نوزاد در هر دو حالت راحت است و این موقعیت به خارج شدن گاز و سایر مشکلات شکمی نوزاد کمک می­کند.
  • هیس گفتن به کودک : ایجاد صدای هیس به آرامی در گوش نوزاد که به صدایی که نوزاد در شکم مادر می­شنود بسیار شبیه است . برای نوزادانی که در حال گریه هستند لازم است کمی صدایتان را بالا بیرید.
  • تکان دادن کودک : برای آرام کردن نوزاد ، در حالیکه مواظب سر و گردن کودک هستید او را به آرامی تکان دهید. نوزادان به این تکان دادنها از زمانیکه در شکم مادر هستند عادت دارند که میتواند تا مدتی بعد از تولد نیز ادامه داشته باشد.

عضویت در خبرنامه